תפריט

איך מתגרשים בהסכמה

השאלה החוזרת ונשנית אצל בני זוג אשר הגיעו להחלטה להתגרש היא: איך מתגרשים בהסכמה.

כדי להתגרש בהסכמה, צריכים בני הזוג, להכין הסכם גירושין מפורט אשר יקבע את ההסדרים ביניהם בזמן הפרידה. ההסדרים אותם יש לקבוע הם בנושאים רכושיים ובמקרה ויש ילדים עד לגיל 18 אז יש לקבוע הסדרים לגבי דמי מזונות והסדרים של חלוקת זמני השהות של הילדים אצל כל אחד מהצדדים.

הדרך היעילה והנעימה ביותר לפתור בעיות בדרכי שלום,  היא לפנות במשותף למגשרת מוסמכת לענייני משפחה שתעזור לכם להגיע להסכם גירושין במהירות וביעילות. קיימת גם אפשרות לעריכת גישור והסכם און ליין. על מנת לבדוק האם זה מתאים לכם  ניתן להתקשר לעו"ד יונית גזל לטלפון: 052-2936183.

בנושאים הרכושיים, על הצדדים לקבל החלטה לגבי מועד מכירת דירת מגורים משותפת, חלוקת עסק או חלוקת מניות בחברה, חלוקת זכויות סוציאליות שנצברו במהלך תקופת הנישואין המשותפת וכן מועד פירוק חשבון הבנק המשותף ותוכניות החיסכון.

במידה ולבני הזוג קיימים נכסים נוספים עליהם לערוך רשימה, לחשב את שוויים ולקבוע כיצד הם יתחלקו ביניהם.

במקרים בהם לבני הזוג יש יותר מדירת מגורים אחת, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המומחה במיסוי מקרקעין על מנת שייעץ לצדדים האם כדאי במקרה שלהם למכור את הדירות לצד ג' או לבצע העברת זכויות האחד לשני אגב גירושין.

בהמשך לשאלה איך מתגרשים בהסכמה, לגבי הסדרים הקשורים לילדים, על הצדדים להחליט מהי חלוקת הזמן בין ההורים, מי ההורה המשמורן, כיצד יחולק הזמן בין ההורים בתקופת חופשות ממוסדות חינוך או מחלות של הילדים, יש לקבוע מהו ההסדר אשר יחול בתקופת ערבי החג וכד'.

את דמי מזונות הילדים יש לקבוע, בהתאם להלכה החדשה של בית המשפט העליון, כפוף להכנסה הפנויה של ההורים וחלוקת זמני השהות בין הצדדים. בנוסף לדמי המזונות ההורים יחלקו ביניהם את ההוצאות המיוחדות של הילדים עבור חינוך כגון: ועד כיתה, טיולים, שיעורים פרטיים, ספרים וכד' וכן יחלקו ביניהם את הוצאות הבריאות אשר אינן נכללות בסל הבריאות.

מאחר ותחום הגירושין הינו תחום עתיר ידע משפטי, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין העוסק בענייני גירושין שהוא גם מגשר מוסמך בדיני משפחה, על מנת שייסע לצדדים בהכנת הסכם גירושין נייטראלי, ויסייע לצדדים המתגרשים בהסכמה, לסיום הוגן, מהיר ויעיל של הליך הגירושין.

הסכם הגירושין יכלול את כל ההסכמות שהצדדים הגיעו אליהם בנושא של רכוש, דמי מזונות, חלוקת זמן הורי וכמובן התייחסות לויתור על כתובה ומועד הגט. לאחר אישור הסכם הגירושין בבית המשפט או בבית הדין הרבני, יקבע לצדדים מועד לסידור גט.

אז בהמשך הנושא של איך מתגרשים בהסכמה, יש לציין כי מרגע שהגיעו הצדדים להסכם גירושין תוך שבועיים ניתן לתאם מועד לאישור הסכם ולאחריו מועד לסידור גט.

אין ספק כי כאשר בני זוג מתגרשים בהסכמה, נחסכת מהם עוגמת נפש, הוצאות כספיות, נזקים נפשיים גם להם וגם לילדים. על כן ברור של זוג שמעוניין להתגרש בהסכמה מוטב שיגיע למגשר מוסמך אשר יעזור לו בניסוח ההסכמות ובסיום תקופת הנישואין בשלום ולא במאבקים משפטיים.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך:

שאלות ותשובות בענייני משפחה בעידן הקורונה

עילות לביטול צוואה

מי הם היורשים? חוק הירושה קובע כי "במות אדם עובר עזבונו ליורשיו". היורשים של אדם הינם יורשים על פי דין כלומר לפי סדר עדיפות בין

קרא עוד »

הסכם ממון לאחר נישואין

הסכם ממון הוא הסכם משפטי שבמסגרתו בני זוג נשואים או כאלו שעתידים להינשא, מסדירים ביניהם את אופן ניהול וחלוקת הרכוש המצויה בבעלותם ויכולים לקבוע במסגרת

קרא עוד »
הפחתת דמי מזונות

סוגי צוואות

הצוואה הינה מסמך משפטי המכיל הוראות מה ייעשה בכל הרכוש אותו צברתם במהלך כל חייכם. לידיעתכם, כל סכסוכי הירושה המגיעים לבית המשפט , נובעים מצוואות

קרא עוד »
דילוג לתוכן